Wednesday 8 September 2010

Ordspråk so verka hålla!

Ordspråk: "Jaga kärleken och den flyr dig. Fly kärleken och den kommer att förfölja dig".

Jag har under en lång tid varit ganska dålig på att kontakta mina vänner. Men jag fick ändå en hel del mejl från dom.

Nu när jag skall besöka Sverige inom kort blev jag aktiv och skrev kanske alltför långa mejl till många. Till min förvåning är det enbart mina barn och någon enstaka vän som svarar mig nu. Undrar förstås varför ordspråket stämmer. Har faktiskt själv jagat och flytt tidigare och ordspråket har stämt varje gång.

Kanske har jag för lite tålamod. Jag avvaktar och om du vill veta vad jag gör under tiden så klicka på följande länk "Se mig fulare än någonsin".

Ok. Det visar sig nog snart vilka som är mina sanna vänner. Jag kommer snart till Sverige i vilket fall som helst.

1 comment:

Iona Rosin said...

I sin iver kan man råka spamma sina vänner lite allt för mycket, kan tänkas. Om de vill ta lite tid på sig att svara så är det ju helt förståeligt. :-) De har kanske inte så softa liv som du som dagarna i ända kan ligga på en strand och dricka pinacolada. ;-) Det kan exempelvis ha hänt saker som hindrar folk från att svara. Man vet ju aldrig vad som förekommer i andras liv. Ge dem liten tid och var inte med snar med att bedöma vem som är vän eller inte. Det kan ju upplevas som lite väl aggressivt.