Tuesday 21 September 2010

Strandfynd och vågat!


I bland stöter jag på intresanta fynd under min dagliga strandpromenad. Här en riktig puma.

Detta är ingen ovanlig syn när man kommer till dom mindre befolkade delarna av stranden.


Häromdagen hittade jag en mängd sjöhästar som spolats upp på land. Berättade det för min dotter i ett mejl som jag skrev sent en kväll då jag var mycket trött. Kallade dom för flodhästar i stället vilket hon tyckte va mycket rolig.

Krabbor finns i massor. Den här var dock störskare än dom flesta.

Fåglar av alla de slag finns det gott om. Här en flock pelikaner. Denna syn inte laltför högt över våra huvuden är inte ovanlig.

En och annan får dock en bråd död av någon anledning.

Även denna fisk med en stor luftblåsa på buken slutade sina dagar i förtid och spolades upp på stranden.

Inte minst växtriket bidrar till att göra stranden mera intressant.

Tur att man har huvudet på rätt ställe eller hur?

Marisol har ständigt något i kikaren. Undrar vad hon ser den här gången.


Jag har starka funderingar på att göra ett seriöst inlägg om religionafrihet nästa gång. Borde igentligen heta Tankefrihet. Vi får väl se om jag törs och har kraft att spänna musklerna samt visa att jag har eller kanske inte har en fungerande hjärna.

1 comment:

Unknown said...

Va fan ska du här och göra ? ;-) ...kallt och mörkt.
Vi hörs !